سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 105795

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 16

بُشرا

 
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: احمد رضا ::: دوشنبه 93/2/15::: ساعت 1:59 عصر

هفته بزرگداشت مقام معلم بهانه خوبی است برای مرور خاطرات دوران تحصیل و یادآوری و قدردانی از معلمانی که در خدمتشان بودیم.سری به گنجینه خاطراتم می زنم از برخی معلمان اطلاعات شفاف و دقیقی تری در ذهن دارم و از برخی دیگر اطلاعات غیر شفاف و مبهم.  

به آلبوم عکس هایم هم سری زدم تنها همین چند عکس را از معلمان گذشته یافتم. اگر چه با نگاه به هر کدام از این عکس ها مجموعه ای از خاطرات آن دوران برایم تداعی می شود.

عکسی از دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه شهید جلالی که در حیاط مدرسه انداخته ایم، در کنار معلمی عزیز و مهربان و در عین حال جدی، آقای موحدی که سالهاست از ایشان بی خبرم وتوفیق زیارتشان را نداشته ام.

از مجموعه دوستان در عکس می توان از آقایان یزدانی،پورشبانان،نوروزی،طالب،ایزدی، سلیمانی، جلیل علی بابایی(که همین عید امسال زیارتش کردم)، احمد سلیمانی(خدایش رحمت کناد)،علی رستمی، تورج عباسیان(که حالا باید بگیم دکترعباسیان)، غلامی، سید حمید موسویان، سرمدی، کاظمی و ... نام برد.

عکسی از معلمان مدرسه راهنمایی شهید فتاح المنان در اردوی شاگردان ممتاز سال 1372 

به ترتیب از راست به چپ:  آقایان خاکی(که در یکی از مطالب قبلی یادی از ایشان کردم)؛ معلم هنر، آقای مهدیه با قلبی مهربان و دوست داشتنی؛ معلم ریاضی، آقای محمد پور(کنگ فو کار که بچه ها بدجوری از ایشان حساب می بردند)؛ معلم زبان، آقای عظیمی؛ معلم تاریخ و جغارافیا و ...

عکسی از کلاس قرآن مسجد الرضا، بیشترین خاطرات من در این مسجد و با این دوستان گذشت. استاد کلاس آقای سعید الهی فر(سالدورگر) بود که حق عظیمی به گردن بنده دارند.

از خداوند برای همه معلمان و اساتید گذشته و حال، آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون را دارم و این ایام را به همه آنها تبریک می گویم.